به سوی ظهور

....به فدای دعایت! به قربان نگاهت! قلب ما را نیز به لحظه ای از نگاه مهتابی ات و جرعه ای از نیایش آسمانی ات مهمان کن!

به سوی ظهور

....به فدای دعایت! به قربان نگاهت! قلب ما را نیز به لحظه ای از نگاه مهتابی ات و جرعه ای از نیایش آسمانی ات مهمان کن!

فاصله ایمان و یقین

سلام
یحیی بن نعمان می گوید در محضر امام حسین (ع) بودم مردی وارد شد و سلام کرده و گفت : یابن رسول الله ! سوالی دارم ؟
 امام (ع) فرمودند : بپرس.
گفت: بین ایمان و یقین چقدر فاصله است؟
امام (ع) فرمودند : به اندازه چهار انگشت.
عرض کرد : چطور به اندازه چهار انگشت!
امام (ع) فرمودند : ایمان آن چیزی است که انسان می شنود و قبول می کند ، و یقین آن چیزی است که انسان می بیند و اهل یقین می شود و فاصله بین گوش و چشم چهار انگشت است . (کفایه الاثر ، ص 232، بحار الانوار ،ج 36 ، ص 384، ح 5)
التماس دعا

مراقبات ماه محرم

سزاوار است حال دوستان آل محمّد - که رحمت خدا بر آنان باد - بحکم دوستى و وفا و ایمان به خداوند بلند مرتبه و بزرگ و رسول کریم، در دهه اول محرم تغییر نموده و در دل و سیماى خود، آثار اندوه و درد این مصیبتهاى بزرگ و دردناک را آشکار نمایند. باید مقدارى از لذائذ زندگى را که از خوردن و نوشیدن و حتّى خوابیدن و گفتن بدست مى‏آید ترک نموده و مانند کسى باشند که پدر یا فرزند خود را از دست داده است. نباید احترام ناموس خداوند بزرگ و احترام پیامبر عزیز و احترام امامش کمتر از احترام خود و نزدیکانشان باشد و لازم است که خدا و پیامبر و امامش - رحمت خداوند بر آنان باد - را بیش از خود، فرزندان و نزدیکانش دوست داشته باشد.

شیخ می فرماید :

یکى از فرزندان کوچکم در دهه اول محرم فقط نان خالى و بدون خورش مى‏خورد. و تا جائى که مى‏دانم کسى به او نگفته بود که این کار را انجام دهد و گمان مى‏کنم سرچشمه این کار دوستى باطنى او بود.

(ترجمه‏المراقبات  ، میرزا جواد ملکی تبریزی  ص  45 )