به سوی ظهور

....به فدای دعایت! به قربان نگاهت! قلب ما را نیز به لحظه ای از نگاه مهتابی ات و جرعه ای از نیایش آسمانی ات مهمان کن!

به سوی ظهور

....به فدای دعایت! به قربان نگاهت! قلب ما را نیز به لحظه ای از نگاه مهتابی ات و جرعه ای از نیایش آسمانی ات مهمان کن!

شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها تسلیت عرض می کنم

امام صادق علیه اسلام:«... و لنا حذما و هو قم , و ستدفن فیه أمراه من ولدی تسمی فاطمه , من زار ها وجیبت له الجنة»ناصر الشریفه, تاریخ قم, ص 214

... و برای ما اهل بیت حرمی است و آن قم است . به زودی بانویی به نام فاطمه از تبار من در آنجا دفن می شود. هر کس او را زیارت کند, بهشت بر او واجب می شود.

 

 عمه سادات

...کاروان نور, آنک به شهر ساوه رسید. دشمنان اهل بیت در ساوه به همراه ماموران مخفی مأمون که خود را به ساوه رسانده بودند, ناگاه به کاروان فاطمه ی معصومه علیه السلام حمله ور شدند و پس از جنگی سخت همه برادران و بردارزادگان آن حضرت را به شهادت رساندند. حضرت معصومه علیه السلام بر اثر این فاجعه که به شهادت 23 تن از عزیزان آن حضرت انجامید,و همچنین بر اثر مسمومیت, به شدت بیمار وراهی قم گردید.کریمه ی اهل بیت,در قم به مدت 17 روز در خانه ی موسی بن خرزج اقامت

زید و در حال بیماری به عبادت پرداخت و سرانجام روز 10 ربیع الثانی رحلت نمود. محل اقامت و عبادت عالمهی آل عبا و محدثه آل طاها, هم اکنون در میدان میر قم به « مدرسهی سیّه یا مدرسه ی خانم» موسوم گردیده و به «بیت النور» شهرت یافته است .

ر.ک:مهدی پور,زندگانی کریمه ی اهل بیت علیه السلام, ص 142_144.

 

مرغ دلم راهی قم می شود

در حرم امن تو گم می شود

عمّه سادات , سلام علیک !

عمّه سادات بگو کیستی؟

فاطمه یا زینب ثانی ستی؟

از سفر کرب و بلا آمدی؟

یا که به دیدار رضا آمدی؟

گوهر نوری به کویر قمی

چشم و چراغ دل ایم مردمی

 

محمد رضا آغاسی